Waterbouw en waterwegen, Riool-, grond- en wegenbouw, (Technische) bedrijfskunde,
directeur/Interim/verandermanager,
Wij zijn op zoek naar een interim (verander)manager Projecten die de
bedrijfsvoering verder verbetert en structureert waarbij
capaciteitsmanagement een belangrijk onderdeel is. Conform het
inhuurprotocol en personeelsbeleid zal je de komende periode samen
met de teamleiders de projectorganisatie verder op orde brengen,
rekening houdend met de krappe arbeidsmarkt. Daarnaast worden er
meer taken (slimmer) uitbesteed aan de markt en zal er op dat gebied
veel aandacht nodig zijn voor het voorbereiden en afsluiten van
(raam)contracten. Hierin zijn al flink wat stappen gezet, maar dit
verdient nog verdere verfijning en intensivering.
Aan jou de uitdaging om hier goed vervolg aan te geven en dit in goede
banen te leiden op basis van jouw specifieke expertise en ervaring. Jij
hebt de regie en kunt focus aanbrengen op de vele onderwerpen die nu
spelen. Om dit succesvol door te ontwikkelen is het van belang de
ingeslagen koers vast te houden en voort te zetten. Jij verbindt,
inspireert en je weet wat de omgeving vraagt en handelt daarnaar.
Met jouw ervaring en expertise vervang jij eerst tijdelijk het afdelingshoofd en ondersteun je na diens terugkeer. Naast de reguliere managementtaken, ligt jouw focus op en lever je de
volgende resultaten op:
• Deelnemen aan het verbeterprogramma (werknaam INvolve) en sturing geven aan de speerpunten samen met
de afdelingshoofden Inkoop en Programmeren.
• Sturing en invulling geven aan het capaciteitsvraagstuk (bemensing) door duurzame en doelmatige invulling; enerzijds door werving en selectie van personeel anderzijds door het afsluiten van verschillende contractvormen die gepland staan.
• Afdeling gereedmaken voor de splitsing naar enerzijds Waterschap AGV en anderzijds gemeente Amsterdam.
• Implementeren van het werken conform uniforme en digitaal ondersteunde processen;
• Resultaatgericht en transparant te sturen op de kwaliteit van het werk conform vastgestelde Waternetprocessen, methodieken en productformats;
• Invullen van de rol proceseigenaar door o.a. het voorzitten van het procesoverleg met als doel het beheren en verbeteren van het uniforme proces ontwerpen en uitvoeren en de bijbehorende rollen.
• (Door)ontwikkelen van contractmanagement.
• Verbinding en samenwerking stimuleren binnen en buiten de afdeling en MT.
Onder meer:
- Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding in een relevante studierichting zoals bedrijfskunde of technische opleiding.
- Je hebt minimaal 7 jaar ervaring als hiërarchisch leidinggevende in een complexe projectorganisatie van kapitaalintensieve, infrastructurele assets en je kunt daardoor direct instappen als leidinggevende en verandermanager.
- Je hebt minimaal 5 jaren werkervaring met de IPM methodiek, SE en BIM.